keskiviikko 21. maaliskuuta 2012

Hampaiden valkaisusta

Moikka!
Ajattelin kertoa teille nyt mun kokemuksia liittyen hampaiden valkaisuun.
Mä olen valkaissut hampaitani itsehoitopakkauksella viime kesänä ja nyt teen sen uudestaan. Mun hampaidenvalkaisukamat on tilattu netistä, Jenkeistä. Toimitus oli melko nopeaa, muutaman viikon luokkaa. Nimeltään tämä on Dr. Collinsin All White.


Dentist.net


 
Käytin siis jo viime vuonna toisen tuubin tästä paketista. Olen ollut todella tyytyväinen tuloksiin. Muutaman käyttökerran jälkeen hampaat olivat (ja ovat) valkoisemmat, mutta luonnollisella tavalla. Ikenet eivät ole ärtyneet tai hampaat kärsineet käsittelyistä.

Mun aineeni on vahvuudeltaan keskivahva 16%, sillä pelkäsin sellaista jenkkien ylivalkoista, häikäisevän feikkiä valkaisutulosta. Ei pelkoa, tämä 16% valkaisee kevyesti ja luonnollisesti, kukaan läheisesi ei ensimmäisen käyttökerran jälkeen huomaa mitään.. Hampaat vaalenevat vähitellen, tasaisesti. Jos tilaisin nyt uudestaan paketin, ottaisin sen vahvemman version. Suosittelen sitä myös, jos hampaasi ovat todella tummuneet. Mun hampaani olivat alkujaankin vaaleat ja tasaisen väriset.

Käyttö:

1. Pese hampaat ja lankaa hammasvälit. (Olisi hyvä käydä puhdistuttamassa hampaansa lääkärissä ennen valkaisua.)
2. Tee muotit. Pakkauksessa on ohjeet. (Mulla on muotit jo valmiina, joten se vaihe jää tässä väliin. Ne oli muuten mielettömän vaikea tehdä.. :D)
3. Mönjää levitetään PIENI määrä (oikeasti pieni, muuten menee puolet ikeniin, eli hukkaan!) muotteihin hampaiden "koloihin" ja lätsästään paikalleen. Mä tykkään laittaa sen mömmön hampaaseen ja sitten muotin siihen päälle, koska silloin saa aineen varmasti hampaan kohdalle.
4. Annetaan vaikuttaa haluttu aika. Ensimmäisillä kerroilla vähemmän ja lopulta voi antaa olla kauemminkin. Paketissa sanotaan, että näitä voisi pitää yön yli, mutta en kyllä hyvällä tahdollakaan tajua, kuka muka pystyy nukkumaan nämä kammotukset suussaan.. :D


5. Vaikutusajan jälkeen otetaan jutskut pois suusta ja huuhdotaan ne ja suu. Hampaat pestään.
6. Muista että pitää välttää syömistä vähän aikaa ja erityisesti hapollisten juomien/ruokien nauttimistä. (This means no Cola too.. :/)

Ennen ja jälkeen tämän kerran valkaisujen. On otettu samassa valossa ja paikassa. :)



Tuotteisiin olen ollut SUPERtyytyväinen, sillä en ole tuntenut vihlontaa kertaakaan käyttäessäni näitä tököttejä, vaikka mulla on muuten melko herkät hampaat (välillä vihlovatkin). Välillä (erityisesti ekoilla kerroilla) ikenissä tuntui pientä kuumotusta, mutta se ei siis sattunut paljoa ja väheni kyllä ajan myötä. Eikä sitä ainetta muuten kuulu edes tunkea ikeniin.. :D

Jos teillä on kysyttävää, vastailen mielelläni! :) Ootteko te valkaisseet hampaitanne?

6 kommenttia:

Heidi kirjoitti...

Mä oon kans jonkin aikaa haaveillu hampaiden valkaisusta:) oliko tää kuinka tyyristä?

Heidi kirjoitti...

Nii ja sulle on pieni haaste mun blogissani:)

vra kirjoitti...

Heidi, Ei ollut kauhean kallista.. Olisiko ollut n. 30e tuo pakkaus.. :) Ja menenpäs katsomaan!

Haidi kirjoitti...

tosi hyvin on kyllä vaalentunu :o taidan itsekin ostaa jonkun valkaisun kokeiluun :)

vra kirjoitti...

Haidi, Joo, valeneehan ne tosi kivasti! :) Ja osta ihmeessä, mutta Yotuelin tuotteita en suosittele, ne ei tee yhtään mitään.. :D

Hymyklinikka kirjoitti...

Jotta kotivalkaisu olisi turvallista, suosittelemme ensin pientä hampaiden tarkastusta suuhygienistillä. Voit käydä ilmaisessa Hymyanalyysissä Hymyklinikalla: http://www.hymyklinikka.fi/